maandag 18 maart 2013

Sokken nieuws

Inmiddels huppel ik al ruim een maand in de rondte met mijn compressie sokken. Naast het feit dat het strakke gevoel even wennen is, en de huid van mijn benen erg droog word door de sokken, werken ze SUPER!
Ik heb door de compressie zoveel bewegingsvrijheid terug gekregen dat ik niet meer zonder kan.
Mijn benen die aanvoelden als pudding zakken van 20 kg zijn veranderd in lichte elastieke benen. Dat houd in dat ik makkelijker een trap op kan, langer kan lopen en langer op mijn benen stil kan staan. En dat is niet alleen met winkelen handig, maar ook in het dagelijkse leven. Mijn bloed word nu rondgepompt wat ervoor zorgt dat ik tijdens het wandelen ook nog fatsoenlijk na kan denken en mijn gehoor behoud, iets wat niet vanzelfsprekend is wanneer al je bloed in je benen blijft hangen. En ik niet meer constant met mijn benen omhoog hoef te zitten, iets wat buitens huis nog weleens voor problemen kon zorgen.

Verantwoord energie tanken
Hiernaast ben ik ook begonnen met het uitproberen van Isotonische sportdranken. Mijn hard sloeg vaak al een slag over bij de gedachte aan het woord 'sportdrank'. Mede door het vooruitzicht dat ik na een enorme boost een inkakker krijg, inclusief hartkloppingen en een bonkend hoofd. Nu twee slimme mannen mij verteld hebben dat de isotone dranken wél veilig zijn, en ik in de praktijk bij een vriendinnetje (ook een schuitgenootje) heb gezien dat het werkt kroop mijn bloed waar het niet gaan kon en ben ik het uit nieuwsgierigheid ook gaan proberen. Niet geschoten is altijd mis, en ondanks mijn slechte richtingsgevoel zat ik nu goed. BINGO!
'Een isotone sportdrank is een drank die evenveel deeltjes bevat als de deeltjes in het bloed en is dus gemakkelijk op te nemen zonder dat je een energie boost met daarna een gigantische inkakker krijgt. Voorbeelden hiervan zijn de blauwe AA drankjes en de suikervrije Aquarius.'
Aangezien lopen voor mijn gelijkstaat aan sporten vind ik het ook helemaal verantwoord en ik voel me er goed bij. De hersenmist die in een heel dun laagje aanwezig is verdwijnt dan als sneeuw voor de zon, en ik voel wat meer energie door mijn lichaam stromen. In combinatie met de sokken werkt het helemaal super.

Wel is het oppassen dat je niet in de verleiding kom meer dan 2 flesjes op een dag leeg te drinken, meer doen betekend ook automatisch energie inleveren, en het is niet de bedoeling deze met de drankjes te overbruggen. Dan is de PEM (inspanningsintolerantie) wel gegarandeerd..

Steentje voor steentje..
Maar al met al heb ik weer 2 handige hulpmiddelen gevonden die mijn bewegingsvrijheid vergroten waardoor ik weer op kan gaan bouwen. Binnen mijn grenzen en binnen mijn kunnen, probeer ik langzaam mijn mogelijkheden te vergroten. Bouwen aan een toekomst, met mijn roze super sokken op mijn mierzoete roze wolk!


4 opmerkingen:

  1. Wat goed om te lezen zeg. Goed bezig!
    Veel succes,

    Liefs Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo word je elke keer iets wijzer hé =)

      Dankje wel!

      Liefs!

      Verwijderen
  2. Wat super zeg! Leen mij die sokken eens! haha.

    Top! Veel succes

    ps oja bedoel je nu dat de blauwe AA drankjes en de suikervrije Aquarius goed zijn of juist niet?

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn echt een aanrader als je van jezelf weet dat je bloed in je benen blijft hangen =) Loop jij ook bij Visser toevallig?

      Thanks meid! En de blauwe AA en de suikervrije Aquarius zijn dus wél veilig.
      De moeite waard om te proberen ;-)

      Hoe gaat het nu met jou meid? Ga je al stapje voor stapje vooruit?
      Ik hoop het heel erg!

      Liefs!

      Verwijderen