woensdag 27 maart 2013

Droom verbouwen

Wanneer de jaren waarin je werkt en op school leert voorbij strijken begin je voor jezelf bewust en onbewust een 10-jaren-plan op te stellen. Een plan met feiten en dingen die goed voelen.
Zo wil je voor je 30ste echt wel op jezelf wonen met een boompje en een beestje. En geloof je voor die tijd je wilde haren wel kwijt te zijn en dat het dan tijd is om te settelen. Maar eerst wil ik dan wel het een en ander van de wereld hebben gezien, natuurlijk!

Nadat ik dit plan voor mezelf opgesteld had werd er flinkt gehakt in mijn tijdlijn. Een paar jaar stond mijn leven, mijn plan en mijn geldkraan stil.

Wanneer je je leven weer wat op gaat pakken en je nieuwe mogelijkheden bekijkt durf je na maanden voorzichtig dromen toch weer een kleine planning te maken.
Ik ben jong en een mens, en ik hou ervan om in mogelijkheden denken. Door mijn ziek zijn kan ik veel dromen even op mijn buik schrijven, maar dat betekend natuurlijk niet dat ze nooit uit zullen komen.

En dan ga je wat dromen verbouwen, ombuigen tot nieuwe haalbare dromen.

Dat heeft mij doen besluiten dat ik mijn kamer ga verbouwen, en ik neem er een kleine woonkamer bij. Kwestie van simpelweg een muur doorbreken, verven, behangen en inrichten.

En dat voelt goed! Net als leeftijdsgenoten ga ik shoppen voor mijn paleisje. Mijn paleisje dat is gevestigd op de bovenverdieping in het huis van mijn ouders. Zo heb ik wel de lusten en niet de lasten.
Noem het verhuizen binnenshuis, op kamers gaan of simpelweg toe zijn aan een verandering.

Zodat ik nog zo'n 4 jaar de tijd heb om te revalideren, te groeien en mijn gezondheid op de rit te krijgen. Zodat ik weer verder kan gaan met mijn 10-jaren-plan.

Ik krijg een plekje voor mijzelf,samen met mijn lief. En deze droom ga ik voor mijzelf uit laten komen!

4 opmerkingen:

  1. Hoe fijn is dát, deze oplossing :)...wens jou succes én ook belangrijk lol met inrichten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Linn wat een topplan! Kijk met zoveel plezier terug aan de realisatie van mijn woondroom. (De bouwbevalling van 9 maanden die me heeft genekt ff achterwegen) De voorpret en het creatief bezig zijn met kleuren, moodboards en accessoires is zo leuk en geeft veel voldoening! Mooie oplossing zo op de boven verdieping! Ga ervoor meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thanks allemaal! Het creatief zijn, spullen uitzoeken enz maakt het ook zo leuk! ben er ook zo enorm blij mee, en het is voor nu de ideale oplossing =)

    BeantwoordenVerwijderen