woensdag 29 februari 2012

Viva,,

Deze week ligt hij in de winkels, Viva 10.
En stiekem ben ik best trots, trots op mijn verhaal, trots op de tekst van Janneke (journaliste) en trots op het eind resultaat. Ik hoop hiermee een stukje mee te kunnen dragen. Om ME meer bekendheid te geven maar vooral om ME een gezicht te geven. Het tastbaar te maken voor een grote groep mensen die waarschijnlijk de term ME niet eens kennen. En hoop dat mensen die een gezond lichaam hebben en doen wat ze willen en leuk vinden het inzicht te geven dat het ook anders kan zijn. Hopelijk staan mensen er even bij stil. Geeft het aanzet tot het besef en bewustzijn dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is. Wat? Zoals het leven. Ik wil het liefst mensen uit hun automatische-piloot-stand halen en hun aanzetten tot het naleven van hun dromen. Ik heb een hoop dromen op moeten geven, en gun het andere mensen zo die stap wel te nemen. Ga die reis maken, neem die functie aan, doe een omscholing en geniet bovenal van alle momenten. Goed of slecht. Positief of negatief. Maar geniet. Want het leven is te kort om voorbij te laten gaan. Gun mensen met ME een betere toekomst, en draag een steentje bij aan het bekendmaken van ME, en teken de petitie ( deziekteME.petities.nl ). Zodat ook wij - de ME patiënten - onze dromen kunnen najagen.

Liefs, Linda


4 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend moedig van je! Heel fijn dat je dit hebt gedaan, ook omdat de ziekte zoveel voorkomt bij mensen van onze leeftijd (en helaas ook steeds vaker veel jonger...).

    Op naar de winkel :-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Intussen heb ik het gelezen, het is een geweldig artikel geworden! Heel eerlijk en open, je slaat precies de spijkers op de kop. Ik weet zeker dat mensen dit met veel belangstelling zullen lezen! Hopelijk krijg je nog veel goede reacties!

      Groetjes, Malu

      Verwijderen
    2. Hoi Malu, dankjewel voor je mooie reactie!
      Hoop indd een steentje bij te dragen aan het geven van een gezicht aan ME. En had ze al op het hart gedrukt dat het voor iedereen leesbaar en begrijpelijk moest zijn, en vind dat best goed gelukt vind ik =)
      En alle mooie reacties zijn hartverwarmend.

      Groetjes, Linda

      Verwijderen
  2. Heb vandaag je verhaal in de Viva gelezen. Mooi artikel waar je gerust trots op mag zijn. Dus geniet nog even van je rose wolkje. Verder heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen