vrijdag 11 april 2014

Zonnestraaltje

Wat hebben wij toch een geluk dat het voorjaar extra vroeg aanklopte, met het erg mooie en lekkere weer. Ergens voel ik mij hierdoor extra verwend, wanneer de zonnestralen mijn huid raken kan ik alleen maar genieten en lachen van geluk. Mooi weer is een privilege dat niet te winnen of te kopen is. Puur geluk, en je moet er wel van genieten, voor zolang het duurt. Ergens maakt mij dat hebberig, en hunker ik naar meer. Simpelweg omdat ik mij bij lente weer lichamelijk zoveel beter voel. Ik krijg er energie van, slaap beter en ik bloei helemaal op. 

Ergens maakt het mij daarom ook angstig, en is het vooral genieten van dit cadeautje zolang het duurt. Gevoelig voor een verslaving ben ik niet, maar deze hunkering komt toch gevaarlijk in de buurt. Ik vind de winter mooi, laten wij dat even voorop stellen, maar de donkere, koude en vooral natte dagen zijn de dagen waarop ik qua energie behoorlijk gekort word. Ik moet mij dus letterlijk overgeven aan het weer. Ik zal stralen op de mooie dagen en in mijn schelpje kruipen op de mindere. 

En vandaag vind ik dat heel even heel erg oneerlijk. Ergens maakt het mij ook bang, angstig omdat mijn lichamelijk welbevinden afhankelijk is van zoveel factoren die buiten mij om gaan. Factoren die niet om te kopen zijn en niet luisteren naar het 'do not disturb sign' op de deur. Teleurgesteld omdat ik mijn positieve energie flow van de afgelopen tijd weer in moet leveren, en moet toegeven aan wat mij word aangereikt.

Ik weet niet of het ooit zal wennen, toegeven aan de factoren om mij heen. Het kan alleen door mij erbij neer te leggen, dat is iets wat ik geleerd heb door de jaren heen. Maar wanneer je lichaam, hoofd en agenda niet op één lijn liggen blijft mijn vat met zuur goed gevuld. En ik hoop niet dat het mij veeleisend maakt, maar voor nu blijft het wachten op de dagen waarin ik weer met zonnestralen word omringd. 

16 opmerkingen:

  1. Ik stuur je heel veel zonnestralen (hoop dat de zon het oppakt), zodat jij weer snel kan stralen!! #gunnen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een herkenbaar verhaal. Maar het gaat bij mij dan nu wel weer best goed. Hoop dat jij ook weer snel kan stralen en de kracht hebt voor alles wat je wilt en moet doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook een herkenbaar gevoel voor mij. Rond deze tijd leef ik helemaal op en in oktober begint alle ellende weer omdat ik dan merk dat het ook minder kan zijn.. Het zal nooit wennen bij mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi geschreven, ook wel herkenbaar. Tenslotte leeft alles op dankzij de zon, dieren, planten, bloemen maar ook mensen. Ik hoop dat je een hele zonnige tijd tegemoet gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En toch denk ik dat het elk moment nog kan gaan sneeuwen. Heb dit jaar niet eens sneeuw gezien. Global warming, here we come!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, mooi geschreven! Ik ben verliefd op de zon, van mij zou die een heel jaar lang mogen schijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben ook helemaal happy dat de zon zo lekker schijnt afgelopen tijd. Wanneer het dan ineens grauw en bewolkt is, merk ik dit ook echt terug in mijn humeur. Dingen zien er gewoon mooier uit als de zon schijnt, ik krijg dan echt meteen een gelukkig gevoel van binnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi geschreven zeg! ik hou van de zon <3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooit, lang geleden heb ik al eens gereageerd op je blog. Ik herken echt alles wat je schrijft! Elk stukje komt binnen omdat ik het zelf geschreven had kunnen hebben! En wat betreft die zon, "mensen zoals ons" vinden het heerlijk maar hebben het volgens mij ook echt nodig. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En wanneer kom je met een nieuw artikel :) Ik ben heel nieuwsgierig hoe het met je gaat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi geschreven! Voorzichtig aan komt de lente weer in zicht, ik ben heel benieuwd hoe het nu met je gaat!
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waarschijnlijk heb je het allang overwogen, maar is er voor jou geen optie om in de wintertijd in een warmer land te vertoeven? Als het je ziekte zo erg beïnvloed, zou dat wel heel fijn zijn!

    BeantwoordenVerwijderen