zaterdag 1 februari 2014

Tips voor droge en vermoeide benen

Het is er de tijd van het jaar voor, koud weer, gure wind en dat betekend bij mij automatisch dat ik hele droge benen krijg. Ook maak ik gebruik van compressie sokken en deze drogen mijn huid ook flink uit. Een goede verzorging is dan een must! Vandaag deel ik mijn favoriete huid verzorgingsproducten voor mijn benen. 


♡ Garnier Bodyrepair: Dit is voor mij een hele prima bodymilk. Ik ben er ten eerste niet allergisch voor (mijn keuze uit producten is daardoor vrij beperkt) en ten tweede doet deze milk prima zijn werk op de gewone dagen. De geur is ook fijn en licht, maar niet bijzonder. Met extreme kou moet ik hem al snel twee maal daags smeren, maar zelf wissel ik dan liever af met een Body Butter. Het voordeel is dat deze ook vrijwel in alle drogisterijen te koop is, en zelf sla ik graag groot in bij de Makro. Hamsteren! 

♡ The Body Shop Body Butters: Hier ben en blijf ik enthousiast over en heb inmiddels al verschillende butters in mijn verzameling. Mijn extreem droge huid voeden ze super goed, ze ruiken lekker en de vochtbalans in mijn huid blijft aardig op peil wanneer ik ze regelmatig (iedere dag één keer per dag) aanbreng. Dit maakt dat deze butters in mijn top 3 staan en ik verwacht niet dat daar snel verandering in komt ;-) 

Allgäuer Bein Lotion: Deze been lotion kocht ik bij de apotheek. Ik ben dol op producten die op natuurlijke basis gemaakt zijn. De geur is middelmatig zwaar en vooral kruidig. Daar zal je in het begin misschien wel aan moeten wennen. Wanneer ik vermoeide en zware benen heb gebruik ik dit product graag. De kruiden stimuleren namelijk de doorbloeding in je boven en onderbenen en de lition is makkelijk aan te brengen en je kan hem goed uitsmeren. Ook voedt hij je huid goed. Na aanbrengen voel je een verkoelende werking en al snel voelen je benen iets fitter/ minder vermoeid. Helemaal herboren, zoals het product belooft, ben ik niet. Maar het product zal ik zeker opnieuw aanschaffen! 

Wat kan je nog meer doen?
Naast deze fijne producten kan een scrubbeurt ook heel fijn zijn. Drink voldoende water, en een douche of bad kan ook de doorstroming beïnvloeden. Een goede nachtrust is een must voor vermoeide benen maar in mijn geval is dat niet zo vanzelfsprekend. Met de benen omhoog zitten verlicht de pijn en helpt bij de doorstroming, maar is ook niet altijd praktisch en haalbaar. Om de circulatie te optimaliseren, voor zover dat kan, draag ik, zoals ik al eerder zei, ook compressie sokken. Een fijne manier om dit te ondersteunen. Zowel bij zitten, liggen, staan en lopen. 

Wat zijn jou tips om droge en vermoeide benen te verlichten? 

Liefs, 
Linda 



9 opmerkingen:

  1. Handige tips, ik heb vaak droge benen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Genoeg drinken vind ik zo lastig. Vooral in het weekend omdat mijn ritme dan heel anders is. Goede tips, ook hier last van droge benen, vooral in deze tijd van het jaar. :( xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook altijd droge benen en ben ernaast voor heel veel dingen allergisch. Ik kan me dus niet een week lang insmeren want dan krijg ik uitslag (en van sommige dingen krijg ik direct uitslag). Hetzelfde geld voor douchen met douchegel, daar kan ik maar echt twee keer per week doen want anders zit ik onder... Heel vermoeiend soms. Zeker het insmeren want mijn schenen zijn verschrikkelijk droog en al helemaal in de winter! Het grappige is dat ik ook de bodybutters van de bodyshop gebruik (met mate) maar die van Garnier heb ik nog nooit geprobeerd. Aangezien jij aangeeft dat je hem dagelijks kunt gebruiken is het voor mij misschien ook wel een idee om eens uit te proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wauw super tips ik heb het altijd voor de zomervakantie begint dan denk ik OHNOO ik wil zo echt mijn benen niet showen haha, maar het komt altijd weer goed, ik smeer gewoon mijn benen veelste weinig in en scheer teveel met sop
    lief,s x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk vormgegeven! TBS is zo fijn <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. die bodybutters zijn voor mij ook een ware redding in de winter!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lotions zijn zo fijn, vooral na het douchen gebruik ik ook body butters !
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Scrubben vind ik ook heel fijn om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. fijne tips ♥ de bodybutters van the body shop zijn er fijn xx

    BeantwoordenVerwijderen