zondag 24 november 2013

Make the most of it!



Terug naar de basis, 
Geheel onverwacht word je door factoren van buitenaf weer even op non-actief gezet.
Even moeten je plannen en dromen weer even terug in de ijskast.
En ga je terug naar waar jou lichaam op dat moment het meeste naar verlangt.
Rust, voeding en regelmaat.

Terug naar de basis,
Terwij je hoofd volop plannen maakt.
In gedachten zie ik mijzelf dansen, foto's maken en creatief te werk gaan.
In praktijk leeft alleen mijn hoofd, en presteert mijn lichaam alleen op momenten dat het echt nodig is.

Terug naar de basis,
Terug naar waar het allemaal begon.
Wakker worden, eten, jezelf verzorgen en wachten tot het beter gaat.

Terug naar de basis,
En voor vandaag is dat helemaal oké.
Ik laat mijn planning los en accepteer ik dat slechte dagen nooit te plannen zijn.
Mijn lichaam krijgt zijn welverdiende rust en in mijn hoofd maak ik kleine reisjes.

Terug naar de basis,
Het leven bekijken vanuit mijn bed.
Geen idee hoe lang mijn lichaam de rust nodig zal hebben.
En ik besef mij hoe gelukkig de afgelopen tijd ben geweest, wat een geluk ik heb gehad dat het de laatste tijd zo goed is gegaan.

Make the most of it! 
En daarom wil ik jullie vandaag meegeven hoe fijn het soms vanuit bed kan zijn wanneer je hoofd kleine reisjes wilt maken maar je lichaam het even niet trekt. Ik ontdekte Netflix, een online platform waar vele film en series op te vinden zijn. Waar je voor slechts een klein bedrag per maand (de eerste maand is gratis, om het te proberen!) mooie film je kamer in kan toveren. En daarom wil ik jullie deze tip graag meegeven! Via de tablet is mijn wereld een stuk vergroot op deze manier, voed ik de onrust in mijn hoofd en krijgt mijn lichaam alle rust!




Kleine reisjes
Iemand die mij inspireerde -en wie mij nog steeds inspireert- is Maartje. Zij leerde mij om kleine reisjes te maken, ook wanneer je lichaam even niet wilt. Laatst maakte zij deze mooie inspirerende foto van mij, voor mij! Hij is zo bijzonder dat ik hem zeker wilde delen, maar ik vond het juiste moment nog niet. En vandaag is hij hier :)









3 opmerkingen:

  1. Oh sterkte! Het is inderdaad goed om terug te gaan naar de basis:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Balen dat het even minder gaat! Zo leer je wel weer genieten van alle kleine leuke dingen. Netflix is echt een top uitvinding ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan ik deze post niet overnemen, scheelt mij weer energie ;)
    Hoe gaat het nu met je?

    x

    BeantwoordenVerwijderen