maandag 7 oktober 2013

Een Nieuw Gouden Randje




Deze blog heb ik ook geplaatst op mijn Lifestyle Blog onder de categorie 'Gouden Randjes'. Als je dacht dat dit je al bekend voorkwam kan dat dus kloppen!

Afgelopen weekend stond in het teken van bijzondere ontmoetingen. Een avond waar ik graag een grote gouden strik omheen zou willen doen. Het koesteren, het vastleggen om op een heerlijke avond terug te kijken.Juist omdat deze avonden -niet zozeer zeldzaam- maar wel schaars zijn omdat we beiden chronisch ziek zijn.


Lotgenotencontact. Het woord voelde net zo zwaar als het klinkt, in het prille begin van mijn ziek zijn ná het krijgen van mijn diagnose ME (Myalgische Encefalomyelitis) & Fibromyalgie.
Mij werd verteld dat het goed was om te gaan praten, niet alleen met je eigen familie, maar delen wat je voelt en waar je tegenaan loopt, mét een lotgenoot. Ziek zijn wilde ik niet én mij daaraan overgeven was het laatste wat ik wilde. Na een jaar of wat tegen muren van onbegrip aan te hebben gelopen besloot ik toch eens op onderzoek uit te gaan. Werd lid van patiënten organisaties en ontdekte dat er lotgenoten op Twitter en Facebook zaten. Twitter voelde als een veilig schild en hier kwam ik in contact met lotgenoten.

Waardevol. Inmiddels kan ik niet meer zonder mijn Schuitgenoten (een vriendelijker én vooral minder zwaar woord voor lotgenoten).Het bleek niet zo stoffig, gek en zwaar te zijn als ik dacht. De Twitter contacten groeide uit tot Facebook vriendschappen en uiteindelijk ontmoette ik er steeds meer in het echte leven. Mensen die hebben wat ik heb, waarmee ik kan praten over alle onzekerheden, moeilijkheden, medische dingen en vooral ook lichtpuntjes. Het praat zo makkelijk met iemand die precies weet wat jij denkt én voelt. Ik voel mij alles behalve eenzaam, enorm sterk en gezegend met deze mensen. En ik denk dat dat júist is omdat de mensen die ik om mij heen heb allen positief ingesteld zijn en stuk voor stuk bikkels en vechters zijn!

Afgelopen zaterdag avond was een nieuwe MEet avond met een hele lieve blonde Schuitgenoote.
Een kleine sfeer impressie
meetenOnder het genot van heerlijke én zeer verantwoorde hapjes genoot ik van hele mooie vakantie boeken. Ik word enorm vrolijk van mensen die positief zijn en ondanks de labeltjes alles uit het leven willen halen zolang het kan.
Dit schuitgenootje is ook zo’n Power Vrouw! Lief & inspirerend.
meeten 2Na vele verhalen & veel lachen was het tijd voor de maaltijd.
Mijn lief en ik zijn weer verwend en getrakteerd op een heerlijke salade, kipfilet uit de oven met groene pesto & pijnboompitten.
Frietjes konden uiteraard op zaterdag -zaterdag patatdag- niet ontbreken!
Schuitgenoten contact is bijzonder!
Schuitgenoten contact is voor mij onmisbaar geworden.
En deze bijzondere ontmoeting is er zeker een waar ik een Grote Gouden Strik omheen wil doen!

Bijzonder,
 omdat ik zonder chronische labeltjes niet met deze mensen in contact was gekomen.
Bijzonder, omdat uit de grote vijver -Nederlands online sociaal netwerk- ik de juiste vissen heb gehengeld.
Bijzonder, omdat we het beiden niet elke dag aankunnen (ME is een chronisch tekort aan lepels. lepels=energie.)
Bijzonder, omdat ook mijn lief mee kwam! Zo fijn om hem in mijn sociale kring te hebben, omdat het een keer niet online is.
Heb jij door iets onverwachts ook bijzondere mensen leren kennen?

2 opmerkingen:

  1. Je kan prachtig typen! je hebt een prachtige blog vol met goede verhalen..
    Zie je graag een keer terug op mijn blog.

    liefs
    http://rachelkromdijk.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je mooie reactie Rachel!

      Liefs, Linda

      Verwijderen